شادوبن شدن اینستاگرام چیست؟+ راهکار خروج از شادوبن اینستاگرام

تا حالا فک کردی که پیج های اینستاگرامی که هر روز فالوورشون افزایش پیدا میکنه، از چی استفاده میکنن؟

میخوای پیجت حتی بهتر از اونها رشد کنه ؟ همین الان شروع کن.

فقط سریع باش که ظرفیت محدوده

با این پنل ، بیش از 500هزار فالوور واقعی و رایگان به پیجت جذب کن

و حالا چرا پیجت به اکسپلور نمیره؟؟؟

حتما میدونی که وجود فالوور فیک در پیجت چقدر آسیب میزنه و باعث میشه که اینستاگرام مانع دیده شدن پستات بشه و پیجت بازدید خیلی پایینی داشته باشه!

حالا اگر بخوای از این آسیب جلوگیری کنی باید فالوور های فیک رو حذف کنی تا پیجت به اکسپلور بره و دیده بشه.

اما چطور انجام بدیم؟؟؟

تصویر شادوبن شدن اینستاگرام

معنای اصلی شادوبن شدن اینستاگرام چیست؟

شادو به معنای سایه ، و کلمه بن یه معنای بلاک است. در کل یعنی : پیج شما به صورت نامحسوس بلاک شده و رشدتان کاهش میابد.

شادوبن شدن اینستاگرام یک نوع جریمه هست که اینستاگرام به صورت کاملا نامحسوس و بدون هیچ اخطار و اطلاعی، پیج شما را از دید دیگران مخفی میکند.

در این حالت پست های شما دیگه در اکسپلور اینستاگرام قرار نمیگرد و کسی به جز فالورهایتان نمی توانند پستهای شما رو ببینند.

بنابراین خیلی از مواقع کاربران حتی متوجه این موضوع نمیشوند، تا زمانی که حجم زیادی از لایک ها، کامنت ها و بازدیدهای پیجشون را از دست میدهند.

و متوجه کاهش شدید نرخ تعامل یا همان اینگیجمنت ریچ پیج می شوند که دلیل اصلی این موضوع هم دیده نشدن پستهای کاربرانه. در واقع مثل این هستش که هیچ پستی منتشر نکردند!

شادوبن شدن اینستاگرام

چرا اینستاگرام پیجی را شادوبن می کند و دلیلش چیست؟

اینستاگرام هم به عنوان یک شبکه اجتماعی بسیار موفق که تا این لحظه دارای بیش از یک میلیارد نفر کاربر فعال در سراسر جهان است،

پس بدون شک قوانین و الگوریتم خاص خودش رو داره و مثل هر پلت فرم دیگری اگه کاربری خلاف قوانین رفتار کنه قطعا جریمه خواهد شد.

بنابراین توصیه میکنم به هیچ وجه هوش اینستاگرام رو دست کم نگیرید چرا که اینستاگرام هر روز با آپدیت الگوریتم خودش بسیار هوشمندتر از قبل عمل میکنه و حتما در این رابطه در مطلب دیگری بطور مفصل صحبت خواهیم کرد.

شادوبن اینستاگرام هم یکی از جرائمی هستش که اینستاگرام برای کاربران متخلف خود در نظر گرفته که البته نسبت به جریمه هایی مثل دیسیبل شدن پیج ، جریمه زیاد سنگینی نیست!

شادوبن شدن اینستاگرام

دلایل اصلی شادوبن شدن اینستاگرام یا پیج ما

 

در واقع عوامل متعددی هست که باعث شادوبن شدن اینستاگرام می شوند که اینجا به ۵ مورد اصلی و مهم آنها اشاره میکنم:

1 . استفاده از ربات و اپلیکیشن های بی کیفت:

اجازه بدید یه مسئله ای رو صراحتا اینجا براتون روشن کنم، اگر واقعا به پتانسیل اینستاگرام پی بردید و دوست دارید با استفاده از این بستر به اهدافتون برسید. حالا هدفتون هرچی که هست، میتونه درآمد زایی باشه، میتونه رسیدن به شهرت باشه، میتونه افزایش فروش در اینستاگرام باشه یا هر چیز دیگه ای.

فکر هر گونه میانبر، کلک زدن به اینستاگرام یا کاربران اینستاگرام، دور زدن قوانین اینستاگرام و مهم تر از همه پیشرفت یک شبه در اینستاگرام رو از سرتون بیرون کنید.

شادوبن شدن اینستاگرام

چون با توجه به هوش مصنوعی اینستاگرام که قبلا توضیح دادم خیلی زود جریمه خواهید شد.

استفاده از ربات های بی کیفیت اینستاگرام مثل سایتهای مختلفی که بجای شما روی پیجتون فعالیت میکنن، یا هر اپلیکیشن دیگه ای جزء نقض قوانین در اینستاگرام به حساب میاد و اینستاگرام به شدت با این موارد مخالفه و برخورد میکنه.

البته ربات های با کیفیت مثل ربات نینجاگرام میتونه برا پیجتون مفید باشه. چون ربات نینجاگرام با مهندسی متفاوتی ساخته شده و همیشه  با آپدیت اینستاگرام ، آپدیت میشه.

تنها ابزاری که با اینستاگرام همکاری داره و در واقع شریک تجاری اینستاگرامه سایت iconosquare.com هستش که اونم یه ابزار غیر رایگان تحلیلی برای اینستاگرام هستش که با آمار و ارقامی که ارائه میده کمک بسیار بزرگی برای پیج ها به حساب میاد.

شادوبن شدن اینستاگرام

2 . تزریق فالور و لایک و …فیک و غیرفعال :

بعضی افراد این مورد هم یکی از راههای رشد و پیشرفت در اینستاگرام ممیدانند که اقدام به خرید فالور یا لایک و ویو فیک می کنند.

البته در گذشته نه چندان دور مثلا دو سال پیش این ترفند تقریبا کارساز بود و پیجی که فالور زیادی داشت پیج قابل اعتماد و معتبری به نظر می رسید.

چون یکی دیگه از مواردی که اینستاگرام در آپدیت های جدید خودش به شدت با آن مخالفت کرده و سریعا برخورد میکنه همین فالور فیک هست.

در صفحه راهنمای اینستاگرام گفته شده که:

Foster meaningful and genuine interactions.

Help us stay spam-free by not artificially collecting likes, followers, or shares, posting repetitive comments or content, or repeatedly contacting people for commercial purposes without their consent.

به نوشته رنگی دقت کنید. یعنی اینکه: لایک، فالور یا اشتراک گذاری مصنوعی جمع آوری نکنید.!

حتی یک درصد هم فکر نکنید که اینستاگرام متوجه استفاده شما از فالور فیک نخواهد شد. فالور فیک فقط به درد این میخورد که به دیگران فخر بفروشید که من این تعداد فالور دارم، که اونم قدیما اینجوری بود ولی امروز دیگه نه!

چون هر کسی با یه مرور ساده متوجه میشه چند درصد فالوراتون فیک هست.

چون اینجور پیجها لایک خیلی کمی دارن حتی اگه لایک هم بخرید بازم مشخصه که فیک هست. در مورد نحوه تشخیص فالورهای فیک هم تو یه مطلب دیگه کامل توضیح میدم چون موقع دادن تبلیغ به پیجها خیلی به دردتون میخوره که به پیجی که فالور فیک داره تبلیغ ندید که پولتون رو دور ریختین.

اما اگه پیجتون فالوور فیک داشته باشه میتونید از نرم افزار آنفالویاب استفاده کنید تا آنها را حذف کنید. به این نوع فالوور ها، فالوور روح هم میگن که با این نرم افزار میتونید اونها رو شناسایی و پاک کنید.

 

3 . استفاده ناصحیح و غلط از هشتگ ها:

تا حالا شده چیزی را در اینستاگرام جستجو کنید اما به محتوایی برسید که هیچ ارتباطی به موضوع مورد نظر شما ندارد؟

تاثیر هشتگ در شادوبن شدن اینستاگرام

بعضی کاربران برای اینکه بازدید و لایک بیشتری دریافت کنند بدون توجه به ارتباط هشتگ با موضوع پست و پیجشان، از هشتگ هایی استفاده میکنند که در فضای اینستاگرام بسیار پرکاربرد بود و به اصطلاح ترند شدند و بازدید دارند.

اینکار باعث آزار کاربران شده و اینستاگرام به سرعت متوجه این موضوع میشود و نه تنها پیج مورد نظر رو جریمه می کند، بلکه اغلب آن هشتگ ها را هم وارد لیست سیاه خودش میکند که از آن به بعد اگر پیجتان از آن هشتگها استفاده کند شادوبن میشود.

حداقل جریمه برای این پیج ها شادوبن شدن اینستاگرام هست.

هینطور زیاده روی در هشتگ گذاری هم دردسر ساز است. اینستاگرام اجازه استفاده از ۳۰ هشتگ برای هر پست رو داده اما واقعا لازم نیست که از تمام این ۳۰ تا استفاده کنیم. مگر در موارد بسیار نادری که بعید میدونم براتون پیش بیاد!

الان اینستاگرام با آپدیت جدید خودش، میتونه هشتگ های نامرتبط رو بفهمه و پست شما رو در آن هشتگ نمایش نده.

شادوبن شدن اینستاگرام

4 . ریپورت کردن پیج اینستاگرام :

اگر پیجی به هر دلیلی باعث رنجش دیگر کاربران اینستاگرام شود، یا پستهایی ارسال کند که مردم دوست نداشته باشند، به راحتی میتونن پیج مورد نظر را ریپورت کنند.

تاثیر ریپورت در شادوبن شدن اینستاگرام

مثلا همین استفاده نادرست از هشتگ می تونه باعث ریپورت شدن پیج بشه یا انتشار پستهای غیر اخلاقی و آزار دهنده هم خیلی زود ریپورت خواهد شد و اگر پیجی به تعداد دفعات زیاد ریپورت شود جریمه و در بهترین حالت اگر دیسیبل نشود حتما شادوبن خواهد شد.

شادوبن شدن اینستاگرام

5 . استفاده زیاد از اینستاگرام :

از هوشمندی اینستاگرام گفتیم، این رو هم بهش اضافه کنید که بر اساس منطقه جغرافیایی که شما زندگی می کنید اینستاگرام به راحتی محدودیت های زمانی شما را در نظر می گیره.

شادوبن شدن اینستاگرام

اگر متوجه فعالیت مداوم شما در ساعات غیر عادی شود این فعالیت را شبیه به فعالیت ربات تشخیص داده و شما را اکشن بلاک یا شادوبن خواهد کرد.

پس تو ایران ساعت ۳ نصفه شب زمان مناسبی برای کار با اینستاگرام نیست!! به طور کلی اینستاگرام با هرگونه فعالیت رباتیک به شدت مخالف بود و با آن برخورد می کند.

البته اگر هر روز شما کاری را بکنید، مثل شیفت کاری شما شب است و در ساعت3 شب وارد اینستاگرام شوید و استفاده کنید و برایتان مشکلی ندارد. چون اینستاگرام عادات روزانه شما را چک میکند و متناسب با آن شما را شادوبن میکند.

اینها مواردی هستن که بیشترین تاثیر رو در شادوبن شدن اینستاگرام شما دارند اما اگه مورد دیگه ای به ذهنتون می رسد همین پایین کامنت کنید تا از تجربیات همدیگه استفاده کنیم.

 

از کجا و چگونه بفهمیم شادوبن شدیم؟

اگه اطمینان دارید یک یا چند مورد از موارد بالا رو انجام دادید یا دارید انجام میدید و تعداد لایک و ویوی پیجتون نسبت به چند روز گذشته خیلی کمتر شده به احتمال زیاد شادوبن شدید.

اما برای اینکه از شادوبن شدن اینستاگرام خودتون یا دوستاتون مطمئن بشید دو راه وجود داره:

1- استفاده از هشتگ : 

پستی منتشر کنید و هشتگی براش قرار بدید که مطمئن باشید قبلا هیچکس از اون هشتگ استفاده نکرده باشه، بعد از چند نفر که جزء فالورهای شما نیستن درخواست کنید تا اون هشتگ بخصوص رو تو اینستاگرام سرچ کنن، اگر پست و پیج شما با اون هشتگ برای این نفرات پیدا نشد مطمئن باشید اینستاگرام شما رو شادوبن کرده.

شادوبن شدن اینستاگرام

2- استفاده از آمار گبر view insight :

اگر بیزنس پروفایل اینستاگرام استفاده می کنید در قسمت ویو اینسایت (view insight)”نمایش آمار” زیر هر پست آمار مربوط به اون پست رو ببینید.

اگه این آمار و ارقام بدون اینکه تغییر خاصی تو برنامه تون انجام داده باشید بطور ناگهانی کاهش پیدا کرده باشه حتما شادوبن شدید مخصوصا اینکه بازدید پیج از طرف اکسپلور اینستاگرام (آمار From Explore) صفر شده باشه شادوبن شدید.

شادوبن شدن اینستاگرام

راهکار خروج از شادوبن اینستاگرام

میرسیم به قسمت جذاب کار یعنی راهکار خروج از شادوبن اینستاگرام.

حالا که مطمئن شدید اینستاگرام شما رو اشتباه شادوبن کرده اصلا نگران نباشید چون خوشبختانه راههایی برای خروج از شادوبن وجود داره که در ادامه به اونها می پردازیم:

شادوبن شدن اینستاگرام

استفاده نکردن از هر برنامه و ربات بی کیفیت و از کارافتاده برای پیج :

 دسترسی این برنامه ها رو به پیجتون رو قطع کنید (اپ هایی مثل لایک بگیر، فالور بگیر،و…).

بهترین و سریعترین راه برای اینکار تغییر پسورد پیج هست که دست همه رو از پیجتون کوتاه میکنه.

اگر هم علاقه ای به تغییر پسورد ندارید با کامپیوتر و از طریق سایت اینستاگرام وارد اکانت خودتون بشید.

روی گزینه edit profile کلیک کنید، در قسمت authorized application تمام اپ ها و رباتهایی که به اکانتتون وصل کردید لیست شده، حالا روی دکمه revoke access کلیک کنید و دسترسی همه رو به اکانتتون قطع کنید.

روش خروج از شادوبن شدن اینستاگرام

 

تغییر پیج از حالت بیزنسی به حالت شخصی از تنظیمات:

اگه پیجتون بیزنسی هستش (موقتا) اون رو به حالت شخصی تبدیل کنید و حتی اتصال پیج به فیسبوک رو هم قطع کنید، نگران نباشید بعد از خروج از شادوبن اینستاگرام می تونید مجددا پیجتون رو بیزنسی کنید. البته با اینکار آمار پیجتون رو از دست خواهید داد و آمار قابل بازگشت نیست.

 

حذف هشتگ های ممنوعه و بی ربط اضافه:

پیج و پستاتون نیاز به بازبینی 0 تا 100داره، همین الان (البته بعد از خوندن کامل این مطلب و گذاشتن کامنت انرژی زا برای من) یه سر به پستهای قبلیتون بزنید و هشتگها رو بررسی کنید، خوشتبختانه تو ایران مشکل هشتگهای ممنوعه رو نداریم.

پس می مونه بحث استفاده بیش از حد از هشتگ و همینطور هشتگ های نامرتبط، اول تمام هشتگهایی که ربطی به محتوای پست نداره حذف کنید و بعد هم هشتگهای مترادف زیادی اگه استفاده کردید حذفشون کنید، بین ۷ تا ۱۰ هشتگ کافیه و بهترین تاثیر رو داره.

شادوبن شدن اینستاگرام

استفاده از چیز فیک ممنوع است :

فالور اینستاگرام، لایک، ویو، کامنت و … اصلا نخرید به هیچ عنوان، من خودم یه زمانی فروشنده همین چیزا بودم، الانم میتونم انجام بدم و ازش پول دربیارم، خوبم میشه پول درآورد، اما اینکارو نمیکنم، شما هم اگه خواهان خروج از شادوبن اینستاگرام هستید دور این چیزا یه خط قرمز بکشید.

 

اینستاگرام رو  موقتا تعطیل کنید :

بعد از انجام تمام کارهای بالا حالا نوبت به استراحت میرسه. حداقل برای ۳ روز تمام فعالیت های اینستاگرامی رو کنار بزارید، اصلا انگار هیچ پیجی ندارید که البته این موضوع کاملا تجربیه بعضیا با دو روز و بعضی ها با ۷ روز جواب گرفتن.

شادوبن شدن اینستاگرام

مطالعه قوانین و مقررات راهنمای اینستاگرام:

 این دو سه روز استراحت فرصت خوبیه تا بیشتر با مقررات و قوانین اینستاگرام آشنا بشید! توصیه میکنم حتما اینکارو بکنید تا بعد از خروج از شادوبن بتونید خیلی اصولی و درست به فعالیتتون ادامه بدید چون اگه دوباره مرتکب خلافی بشید احتمالا جریمه سنگین تری در انتظارتون خواهد بود.

 

ارتباط با پشتیبانی اینستاگرام :

این هم گزینه خیلی خوبیه که میتونه سرعت خروج از شادوبن رو افزایش بده اما به شرط اینکه موارد بالا رو انجام داده باشید، چون وقتی به اینستاگرام اطلاع میدید و به نوعی اعتراض میکنید که چرا شادوبن شدید میاد و پیجتون رو بررسی میکنه، پس طبعا بهتره که اثری از تخلف تو پیجتون دیده نشه!

برای این کار وارد صفحه قسمت setting تو پیجتون بشید، روی گزینه help کلیک کنید و گزینه report a problem رو انتخاب کنید و از منوی ظاهر شده دوباره گزینه report a problem رو انتخاب کنید. و در کادر بعدی در قالب یک پیام مختصر توضیح بدید که پستهاتون چرا در سرچ اینستاگرام ظاهر نمیشه، اگه انگلیسیتون خوب نیست میتونید از مترجم گوگل کمک بگیرید.

شادوبن شدن اینستاگرام

چقدر زمان میبره تا از شادوبن اینستاگرام خارج بشویم؟

نمیشود جواب قطعی داد. زیرا خود اینستاگرام هم چیزی نگفته اما تجربه ها نشان داده خروج از حالت شادوبن اینستاگرام حداقل ۳ و حداکثر ۱۴ روز طول میکشد.

که باز همین مدت هم قطعیت نداره چون بستگی به این داره که به چه دلیل شادوبن شده باشید. اما مثل داستان دیسیبل شدن پیج اینستاگرام چاره ای نیست و باید تلاش خودمونو بکنیم تا نتیجه بگیریم.

اما چیزی خیلی مهمه اینه که اگه بعد از خروج از شادوبن دوباره تخلفی انجام بدید و شادوبن بشید اینبار مدت خیلی بیشتر زمان خواهد برد تا از شادوبن خارج بشید و شاید حتی پیجتون رو برای همیشه از دست بدید.

پس خیلی مراقب باشید البته نگران نباشید اینستاگرام هیچوقت بیخودی و بی دلیل پیج کسی رو شادوبن یا مسدود نمیکنه فقط کافیه درست و اصولی ازش استفاده کنید.

در این صورت اتفاقا خیلی بهتون کمک میکنه که بهتر و سریعتر پیشرفت کنید پس هیچوقت به فکر دور زدن اینستاگرام نباشید.

شادوبن شدن اینستاگرام

چگونه بفهمیم از شادوبن اینستاگرام خارج شدیم؟

بهترین کار اینه که همون هشتگ اختصاصی که قبلا گفتیم رو سرچ کنید اگه پست مورد نظر دیده شد یعنی از شادوبن خارج شدید.

البته باید با یه اکانت دیگر که شما رو فالو نکرده امتحان کنید و بهتره که به چند نفر بگویید براتون سرچ کنند و نتیجه رو بهتون اطلاع بدند.

تو این پست سعی کردم همه چیز درباره شادوبن شدن اینستاگرام رو توضیح بدم امیدوارم مورد استفاده تون قرار گرفته باشه.

اگه چیزی از قلم افتاده یا سوالی براتون پیش اومده خوشحال میشم برام کامنت بزارید قول میدم خیلی زود جواب بدم.

اگه احساس می کنید مفید بود یا کسی از دوستانتون هست که ممکنه بهش نیاز داشته باشه چرا مطلب رو باهاش به اشتراک نمیزارید؟

قطعا شما نیز در اینستاگرام فعالیت میکنید و میخواهید همواره پیجتون رشد کنه و دیده بشه ، به این ابزارها نیاز دارید👇

پیشنهادم استفاده از ابزارهای طلایی

آموزش حرفه ای افزایش رایگان فالوور واقعی اینستاگرام + هدیه ویژه

زمان محدود :

31 فروردین 1403 / جمعه

(فقط همین امروز)

با این پنل ، 500 هزار فالوور واقعی و رایگان به پیجت جذب کن

پیج های اینستاگرامی که هر روز فالوورشون افزایش پیدا میکنه، از چی استفاده میکنن؟

اگه کسب و کار داری میتونی به راحتی با این روش رشدشان بدید و تبلیغات انبوه و کاملا رایگان بکنید.

روشی که بتونید باهاش هزاران فالوور کاملا واقعی و 100% تضمینی به پیجتان جذب کنید تنها با چند کلیک ساده.

برای اطلاعات بیشتر با این روش قدرتمند، روی دکمه زیر کلیک کنید.

ممنونم از اینکه وقت گذاشتید و این مقاله رو تا اینجا خوندید.

دوست داریم تجزیه و تحلیلتون رو ( با اسال نظر در پایین صفحه ) در رابطه با این موضوع بدونیم و کاربران دیگه رو هم از تجربیات خودتون مطلع کنید.

امتیاز کاربران :
[kkstarratings]
اینستا فارسی

اینستا فارسی

با سال ها تجربه و سابقه آمدیم تا مسیر رشد و پیشرفت را برایتان مهیا کنیم. با روش هایی حرفه ای و ساده که میتوانند بهترین ها را برایتان رقم بزنند.

هر سوال و نظری داری میتونی همینجا بنویسی و پاسخت رو دریافت کنی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *