مهمترین اصطلاحات اینستاگرام که باید بدانید!

تا حالا فک کردی که پیج های اینستاگرامی که هر روز فالوورشون افزایش پیدا میکنه، از چی استفاده میکنن؟

میخوای پیجت حتی بهتر از اونها رشد کنه ؟ همین الان شروع کن.

فقط سریع باش که ظرفیت محدوده

با این پنل ، بیش از 500هزار فالوور واقعی و رایگان به پیجت جذب کن

و حالا چرا پیجت به اکسپلور نمیره؟؟؟

حتما میدونی که وجود فالوور فیک در پیجت چقدر آسیب میزنه و باعث میشه که اینستاگرام مانع دیده شدن پستات بشه و پیجت بازدید خیلی پایینی داشته باشه!

حالا اگر بخوای از این آسیب جلوگیری کنی باید فالوور های فیک رو حذف کنی تا پیجت به اکسپلور بره و دیده بشه.

اما چطور انجام بدیم؟؟؟

اصطلاحات و معنی لغات اینستاگرام

تمام اصطلاحات اینستاگرامی که نمیتوانید از بقیه بپرسید!

اصطلاحات و معنی لغات اینستاگرام بصورت کامل

اینستاگرام در حال حاضر به عنوان یکی از محبوب‌ ترین شبکه‌های اجتماعی موجود به حساب می‌آید و کاربران زیادی را جذب خودش کرده است. درجه محبوبیت این شبکه اجتماعی خیلی بالاست. به حدی بوده که اپلیکیشن آن تقریبا در تمامی تلفن‌های هوشمند به صورت نصب شده یافت می‌شود. ( آموزش کامل ساخت اکانت اینستاگرام).

اینستاگرام از زمان معرفی تا امروز، پیشرفت فراوانی داشته و هر بار به طور منظم با دریافت آپدیت های مختلف، قابلیت‌های جدیدی را به کاربران ارایه می‌کند. همین موضوع، شناخت کامل اینستاگرام و همه توانایی‌هایش را دشوارتر از قبل کرده و باعث شده تا کاربر با اصطلاحات نا آشنایی در محیط این شبکه اجتماعی مواجه شود.

در اینجا به طور کامل و جامع شما را با تمامی اصطلاحات اینستاگرام آشنا کنیم. تا دیگر هیچ موردی درباره این اپ برایتان ناشناخته نباشد.

 

و حالا… تمام اصطلاحات اینستاگرامی که باید بدانید!

اصطلاحات و معنی لغات اینستاگرام بصورت کامل

پست (post) چیست؟

هر عکس یا ویدیوی جدیدی که شما در اینستاگرام آپلود کنید، یک پست اینستاگرام محسوب می‌شود. و به نوعی مرکز اصلی فعالیت کاربران در این شبکه اجتماعی محسوب می‌شود. تمام پست های شما در صفحه پروفایل اینستاگرامتان نمایش داده می‌شود. با باز کردن اپلیکیشن اینستاگرام پست‌های منتشر شده توسط فالووینگ‌ها برایتان نمایش داده می‌شود.

معنی واژه های اینستاگرام ،معنی کلمات اینستاگرام

فید (Feed)

فید در واقع همان صفحه هوم در اینستاگرام بوده که شامل پست‌ها و استوری‌ها می‌شود.

با باز کردن اپلیکیشن اینستاگرام پست‌های منتشر شده توسط دیگران در همین صفحه home برایتان نمایش داده میشود.

اصطلاحات و معنی لغات اینستاگرام بصورت کامل

فیلتر (Filter)

فیلتر همان افکت‌های رنگی است که برای انتشار عکس‌ و فیلم در دسترس کاربر قرار می‌گیرد. از این فیلترها برای زیبایی بیشتر پست‌ها استفاده می‌کنند.

 

لایک کردن (Like)

اگر پستی در اینستاگرام نظر شما را جلب کرد، می‌توانید با کلیک روی آیکون قلب آن را لایک کنید. امکان لایک کردن پست با دوبار تپ روی عکس و ویدیوی منتشر شده هم وجود دارد. سایر فالوورها با کلیک روی تعداد لایک‌ها، از افرادی که پست را لایک کرده‌اند باخبر می‌شوند.

تعداد لایک‌های یک پست به معنای محبوبیت آن خواهد بود؛ به همین دلیل هم نوعی رقابت در این زمینه بین کاربران اینستاگرام ایجاد شده است.

اگر از فالوورهایتان کمتر لایک دریافت میکنید، از اینجا دریافت و سفارش بدین.

اصطلاحات و معنی لغات اینستاگرام بصورت کامل

کامنت (Comment) چیست؟

کامنت ها همان نظراتی هستند که در زیر پست قرار میدهند.

اگر می‌خواهید نظر خود را درباره یک پست بیان کنید، می‌توانید از بخش کامنت استفاده کنید.

دقت کنید که این کامنت‌ها توسط همه قابل دیدن است و امکان پاسخ (reply) به کامنت شما وجود دارد.

معنی واژه های اینستاگرام ،معنی کلمات اینستاگرام

لایک کردن کامنت و پاسخ دادن به کامنت

اگر پیج عمومی باشد همه میتوانند و اگر پیج خصوصی باشد صاحب پست و فالوورها می‌توانند کامنت‌ها را بخوانند و در صورت لزوم آن‌ها را لایک کنند♥ و یا به هرکدام پاسخ (replay) دهند.

اصطلاحات و معنی لغات اینستاگرام بصورت کامل

بستن کامنت (Turn Off Commenting)

بستن کامنت در اینستاگرام به معنای غیرفعال کردن این بخش در پست‌ها است. با این کار دیگر افراد قادر به گذاشتن کامنت در پست‌های مشخص شده نخواهند بود.

این کار زمان پستگذاری ممکن است.

 

شِر کردن (Share)

Share کردن یکی از اصطلاحات اینستاگرام بوده که برای اشتراک گذاری پست‌. صفحه پروفایل و استوری با افراد دیگر به کار می‌رود.

اصطلاحات و معنی لغات اینستاگرام بصورت کامل

کپشن (Caption)

کپشن به متنی گفته می‌شود که پایین هر پست قرار می‌گیرد. و هنگام پست گذاری نوشته میشود.

اصطلاحات و معنی لغات اینستاگرام بصورت کامل

پروفایل (Profile)

صفحه‌‌ای که پست‌های شخصی‌تان در آن قرار گرفته، پروفایل نامیده می‌شود. در پروفایل اطلاعات دیگری مانند بیوگرافی و تعداد فالوورها هم نمایش داده می‌شود.

معنی واژه های اینستاگرام ،معنی کلمات اینستاگرام

فالو (Follow)

فالو به معنای دنبال کردن صفحات مختلف است. برای اینکه به لیست دنبال کنندگان اکانت خاصی وارد شوید، باید صفحه مورد نظرتان را فالو کنید.

اصطلاحات و معنی لغات اینستاگرام بصورت کامل

فالو بک ( Follow Back)

اگر فردی شما را در اینستاگرام دنبال کند و طی آن شما هم فرد را فالو کنید، در واقع شخص را فالو بک کرده‌اید. فالو بک یکی از پر استفاده‌ترین اصطلاحات اینستاگرام محسوب می‌شود.

 

فالوور (Followers)

یکی از اصطلاحات اینستاگرام که برای کاربران بسیار پر اهمیت بوده، فالوور است. فالوور به تعداد دنبال کنندگان یک صفحه در اینستاگرام گفته می‌شود و تعداد بالای آن به معنای محبوبیت بیشتر صفحه خواهد بود.

اگر از فالوورهایتان کم است و باعت تخریب شخصیت شماست، از اینجا فالوور دریافت و سفارش بدین.

اصطلاحات و معنی لغات اینستاگرام بصورت کامل

فالووینگ (Following)

این اصطلاح اینستاگرام از نظر معنایی دقیقا مقابل فالوور قرار می‌گیرد و نشان دهنده تعداد اکانت‌هایی است که فرد در اینستاگرام دنبال می‌کند.

معنی واژه های اینستاگرام ،معنی کلمات اینستاگرام

K (کا) در فالوور و فالووینگ

K به معنای هزار بوده و اینستاگرام در بخش فالووینگ و فالوور صفحات از آن استفاده می‌کند. برای مثال اگر صفحه‌ای 4.5K فالوور داشته باشد، در واقع   4500 دنبال کننده دارد. در این وضعیت ارقام دهگان به بعد نمایش داده نمی‌شود.اگر از فالوورهایتان کم است و باعت تخریب شخصیت شماست، از اینجا فالوور دریافت و سفارش بدین.

معنی واژه های اینستاگرام ،معنی کلمات اینستاگرام

صفحه پرایوت (Private) و پابلیک (Public)

به اکانت‌هایی که در حالت خصوصی قرار دارند و برای دسترسی به آن‌ها باید تایید صاحب صفحه را دریافت کرد، پرایوت گفته می‌شود. صفحات پابلیک آزاد هستند و افراد می‌توانند حتی بدون فالو کردن، به محتوای آن‌ها دسترسی داشته باشند. برای فالو کردن صفحات پابلیک نیاز به تایید صاحب پیج نیست.

اصطلاحات و معنی لغات اینستاگرام

 

بلاک کردن (Block)

در صورتی که فردی را در اینستاگرام بلاک کنید، از لیست فالوور و فالویینگ هم خارج می‌شوید. علاوه بر این، فرد بلاک شده نمی‌تواند به صفحه شما دسترسی داشته باشد و تنها راه برای مشاهده شدن پیج، آنبلاک کردن خواهد بود.

معنی واژه های اینستاگرام ،معنی کلمات اینستاگرام

ریپورت کردن (Report)

ریپورت این امکان را به کاربران اینستاگرام می‌دهد تا صفحات غیرمجاز را گزارش دهند. اینستاگرام با دریافت گزارش، صفحه مورد نظر را بررسی کرده و در صورت دریافت ریپورت‌های متعدد، برای بستن پیج اقدام می‌کند.

 

ریکوئست دادن (Request)

در صورتی که می‌خواهید صفحه‌ای را فالو کنید، باید به آن درخواست فالو یا ریکوئست بدهید. برای اینکار باید وارد صفحه فرد مورد نظر شوید و روی Follow کلیک کنید تا عنوان دکمه آن به Requested  تغییر کند. افرادی هم که قصد فالو کردن صفحه شما را دارند، باید به شما ریکوئست بدهند و بعد از تاییدتان وارد لیست دنبال کنندگان‌ شوند.

معنی واژه های اینستاگرام ،معنی کلمات اینستاگرام

کانفریم کردن (Confirm)

اگر شخصی به شما درخواست فالو بدهد، می‌توانید آن را با گزینه Cofirm تایید یا با Decline رد کنید.

معنی واژه های اینستاگرام ،معنی کلمات اینستاگرام

بیو (Bio)

بایو که توسط برخی کاربران با عنوان «بیو» هم شناخته می‌شود، یک نوشته‌ چند کلمه‌ای است که افراد برای معرفی خود در پروفایل قرار می‌دهند. بایو هم مانند فالوور و فالووینگ به همه نشان داده می‌شود.

 

آی‌دی (ID) یا یوزرنیم (Username)

آی‌دی یکی دیگر از پرکابردترین اصطلاحات اینستاگرام بوده و برای ارتباط افراد در این شبکه اجتماعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. آی دی هر کاربر با دیگری متفاوت بوده و افراد برای وارد شدن به صفحات مختلف، باید از آن استفاده کنند. دسترسی به صفحات از طریق آیدی به دو صورت قرار دادن آن در انتهای آدرس اینستاگرام مانند Instagram.com/ID و نوار جستجو امکان پذیر است.

 

منشن کردن (Mention)

در صورتی که فردی در پست، استوری یا کامنت، آیدی شما را به صورت ID@ قرار دهد، اصطلاحا شما را منشن کرده است. افراد برای اینکه به شما اشاره کنند یا بخواهند نظرتان را به پست خاصی جلب کنند، شما را مشن می‌کنند. فرد منشن شده از طریق اعلان در اینستاگرام متوجه این موضوع می‌شود.

معنی واژه های اینستاگرام ،معنی کلمات اینستاگرام

تگ کردن (Tag)

تگ کردن دراینستاگرام مشابه اصطلاح قبل بوده، با این تفاوت که فقط برای عکس‌ها به کار برده می‌شود. برای مثال اگر در عکس گروهی شخصی حضور داشته باشید، آن فرد برای نشان دادن حضورتان، با قرار دادن آی‌دی در تصویر شما را تگ می‌کند.

 

ذخیره پست‌ها (Save to Collection)

Save to Collection یکی از ویژگی‌های نسبتا جدید اینستاگرام بوده که توسط آن می‌توان پست‌ها را در یک محل خاص جمع آوری کرد و به آن‌ها دسترسی داشت .

 

دایرکت (Direct)

اصطلاح دایرکت فرستادن به معنای ارسال پیام توسط اینستاگرام است. دایرکت بخشی است که در آن کاربران اینستاگرام می‌توانند با هم در ارتباط باشند و از این طریق به ارسال پیام متنی، عکس، پست و استوری بپردازند.

 

هشتگ (Hashtag)

هشتگ (#) حاوی برچسبی است که افراد برای شناخته شدن بهتر پست از آن استفاده می‌کنند. برای مثال اگر می‌خواهید عکسی از پیتزا منتشر کنید، می‌توانید از Food# استفاده کنید تا پست شما بهتر دیده شود. استفاده از هشتگ برای پست، استوری و بایو آزاد است.

 

استوری (Story)

توسط قابلیت استوری اینستاگرام می‌توان عکس، فیلم و تصاویر متحرک را برای مدت زمان محدود منتشر کرد. استوری‌ها برای 24 ساعت در اینستاگرام قرار می‌گیرند و در این مدت، فالوورها می‌توانند به آن‌ها دسترسی داشته باشند .

اصطلاحات و معنی لغات اینستاگرام بصورت کامل

میوت کردن (Mute)

Mute کردن استوری و پست به معنای بی‌خبر ماندن از انتشار محتواهای جدید است. برای مثال در صورتی که نمی‌خواهید از گذاشتن استوری شخص خاصی مطلع شوید، می‌توانید اکانت شخص را Mute کنید.

 

بومرنگ (Boomrang)

بومرنگ تصویر متحرکی است که از تکرار چند فریم کوتاه ایجاد می‌شود. قابلیت بومرنگ به طور پیش فرض در بخش استوری قرار گرفته است. برای استفاده از بومرنگ در پست‌های معمولی، باید اپلیکیشن اختصاصی اینستاگرام را دانلود و نصب کنید.

 

فوکوس (Focus)

فوکوس یکی دیگر از اصطلاحات اینستاگرام بوده که به بخش استوری مربوط می‌شود. با این قابلیت سوژه از پس زمینه جدا شده و از این طریق و می‌توان به ثبت تصاویر پرتره پرداخت.

اصطلاحات و معنی لغات اینستاگرام بصورت کامل

لایو (Live)

با استفاده از قابلیت لایو در اینستاگرام می‌توان به صورت زنده به ضبط ویدیو پرداخت. در این حالت فالوورها می‌توانند به صورت بیننده به لایو وارد شوند. امکان ارسال کامنت و لایک در بخش لایو هم موجود است.

 

اضافه شدن به لایو (Join to Live)

قابلیت گذاشتن لایو به صورت دونفره در اینستاگرام موجود است. با توجه به این قابلیت شما می‌توانید برای اضافه شدن به لایو افراد درخواست دهید و یا افراد جدید را به لایو خودتان بیاورید.

 

فیلتر چهره (Face Filters)

فیلتر چهره به شکلک‌هایی گفته می‌شود که روی چهره قرار می‌گیرند. دسترسی به این فیلترها از بخش استوری اپلیکیشن اینستاگرام امکان پذیر است.

 

استیکر (Stickers)

استیکر یکی از اصطلاحات اینستاگرام در بخش استوری بوده که توسط آن می‌توان راحت‌تر به بیان احساسات پرداخت. استیکرهای اینستاگرام شکل‌های گوناگونی دارند و کارایی برخی از آن‌ها کاملا متفاوت است. گذاشتن موزیک در استوری، نظر سنجی، لوکیشن و مواردی از این قبیل، توسط استیکرها امکان پذیر است.

 

هاید کردن استوری (Hide Story)

هاید کردن استوری به معنای پنهان کردن آن از برخی اکانت‌های خاص است. این ویژگی توسط گزینه …Hide Story From در منوی تنظیمات اینستاگرام در دسترس است .

اصطلاحات و معنی لغات اینستاگرام بصورت کامل

هایلایت کردن استوری (Highlight)

 در صورتی که می‌خواهید استوری‌تان بیشتر از 24 ساعت در دسترس فالوورها باشد، می‌توانید از قابلیت هایلایت استفاده کنید.

 

اکسپلور (Explore)

در بخش اکسپلور اینستاگرام، پست‌های پیشنهادی این شبکه اجتماعی به کاربر نشان داده می‌شود. نمایش این پست‌ها بر اساس علایق شما، فالووینگ‌ها و فالوورهایتان است.

 

جستجو (Search)

نواری در اینستاگرام برای برای جستجو بین اکانت‌ها، تگ‌ها و مکان‌ها موجود بوده که کاربر را در یافتن موارد مورد نیازش کمک می‌کند.

اصطلاحات و معنی لغات اینستاگرام بصورت کامل

اکانت بیزینسی (Business Account)

کاربر می‌تواند با تبدیل اکانت معمولی به اکانت بیزینسی، از قابلیت‌های اختصاصی اینستاگرام در زمینه فروش محصول و تجارت الکترونیکی استفاده کند. اکانت بیزینسی فقط در حالت Public قابل فعال سازی است.

 

آی‌جی تی وی (IGTV)

آپلود فیلم در اینستاگرام در حالت معمولی محدودیت زمانی داشته و کاربر قادر به آپلود ویدیوهای بیشتر از یک دقیقه در اکانتش نیست. با آمدن قابلیت IGTV می‌توان فیلم‌های طولانی‌تری را در اینستاگرام قرار داد.

 

تماس تصویری (Video Call)

اینستاگرام در جدیدترین آپدیتش قابلیت تماس تصویری را به کاربر ارایه می‌کند و افراد می‌توانند از این طریق با هم در ارتباط باشند. در تماس تصویری اینستاگرام به صورت گروهی تا چهار نفر به صورت همزمان را پشتیبانی می‌شود.

 

ربات اینستاگرام چیست؟

ربات اینستاگرام یک برنامه یا نرم افزار است که در نقش پیج شما، به سراغ آدم‌هایی می‌رود که احتمالاً به پیج شما علاقه‌مند هستند برای آنها کامنت می‌گذارد، لایک و فالو می‌کند تا در مقابل آنها نیز شما را لایک و فالو کنند. به این ترتیب شما می‌توانید تعداد زیادی فالوورهای واقعی داشته باشید.

ربات نینجاگرام یکی از بهترین و امن ترین ربات های روز اینستاگرام هست که میتونید ازش استفاده کنید.برای مطالعه وآشنایی بیشتر و دریافت یک لایسنس اصل ربات اینجا کلیک کنید.

اصطلاحات و معنی لغات اینستاگرام

اصطلاحات و معنی لغات اینستاگرام بصورت کامل

نظر شما در رابطه با موارد معرفی شده در این مطلب چیست؟

آیا شما با همه اصطلاحات اینستاگرام آشنایی دارید؟ 

قطعا شما نیز در اینستاگرام فعالیت میکنید و میخواهید همواره پیجتون رشد کنه و دیده بشه ، به این ابزارها نیاز دارید👇

پیشنهادم استفاده از ابزارهای طلایی

آموزش حرفه ای افزایش رایگان فالوور واقعی اینستاگرام + هدیه ویژه

زمان محدود :

10 فروردین 1403 / جمعه

(فقط همین امروز)

با این پنل ، 500 هزار فالوور واقعی و رایگان به پیجت جذب کن

پیج های اینستاگرامی که هر روز فالوورشون افزایش پیدا میکنه، از چی استفاده میکنن؟

اگه کسب و کار داری میتونی به راحتی با این روش رشدشان بدید و تبلیغات انبوه و کاملا رایگان بکنید.

روشی که بتونید باهاش هزاران فالوور کاملا واقعی و 100% تضمینی به پیجتان جذب کنید تنها با چند کلیک ساده.

برای اطلاعات بیشتر با این روش قدرتمند، روی دکمه زیر کلیک کنید.

ممنونم از اینکه وقت گذاشتید و این مقاله رو تا اینجا خوندید.

دوست داریم تجزیه و تحلیلتون رو ( با اسال نظر در پایین صفحه ) در رابطه با این موضوع بدونیم و کاربران دیگه رو هم از تجربیات خودتون مطلع کنید.

امتیاز کاربران :
[kkstarratings]
اینستا فارسی

اینستا فارسی

با سال ها تجربه و سابقه آمدیم تا مسیر رشد و پیشرفت را برایتان مهیا کنیم. با روش هایی حرفه ای و ساده که میتوانند بهترین ها را برایتان رقم بزنند.

هر سوال و نظری داری میتونی همینجا بنویسی و پاسخت رو دریافت کنی

1 دیدگاه دربارهٔ «مهمترین اصطلاحات اینستاگرام که باید بدانید!»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *